Alla inlägg under augusti 2013

Av Angelika - 8 augusti 2013 08:49

God morgon,


Jag har haft en rätt jobbig vecka. Min mage har krånglat. Jag har känt mig nere. Trött. Stressad. Idag mår jag bättre. Jag känner mig glad, pigg och jag tänker på att nå mitt mål. Jag vill så gärna klara av målet att väga 65 kg 31 dec. Då är jag för övrigt på Teneriffa! Eftersom jag så gärna vill klara av målet - Så tror jag att jag kommer att göra det. Jag försöker att ofta tänka på målet, och på hur jag kommer att känna när jag har nått mitt mål. Jag tror att det för mig närmare målet.


Idag har jag på mig gympaskor på jobbet, vilket förenklar min lunchpromenad avsevärt. Jag ska ta en lång promenad. Jag längtar redan.

Av Angelika - 4 augusti 2013 09:16

God morgon

Den här veckan periodfastade jag i tre dagar. Det har fungerat bra för mig och jag upplever mer att suget efter Något försvinner, än att det skulle vara svårt att stå emot att äta.

Jag har inte upplevt glass och bakverk lika gott som vanligt den här veckan. Om det beror på fastan eller på värmen - Det låter jag vara osagt.

Jag har varit på gymmet vid två tillfällen och promenerar varje dag. Jag vägde mig för övrigt i förrgår- 69,8 kg!!! Jag är definitivt påväg åt rätt håll.

Nu är jag sugen på kaffe. Svart, starkt kaffe.

Av Angelika - 1 augusti 2013 12:50

Igår provade jag som jag nämnde tidigare, att ha mitt ätarfönster mellan kl 7-15. Det kändes bättre än kl 12-20. Så jag kör kl 7-15 idag också. Jag har hittills idag ätit frukost, mellanmål samt lunch. Dock är jag fundersam kring att träna utan att äta EFTER passet. Jag ska fundera ut en lösning.


Gårdagens intervallpass gick bra. Jag blev sjukt svettig. Helt underbart.

2 min gång, 6.5 km/h

4 min löpning, 10.5 km/h

2 min gång, 6.5 km/h

4 min löpning, 10 km/h

2 min gång, 6.7 km/h

4 min löpning, 10,2 km/h

2 min gång, 6.5 km/h

4 min löpning, 10 km/h

5 min gång, 6 km/h


Lite styrketräning efter (jag skulle ha kört det innan, då jag blev helt slut...): Benpress, axelpress + ryggdrag. Jag tog en dusch på gymmet- ACTIC är så fräscht. Jag vägde mig också och har gått ner till 70,2 kg.

Jag, liksom alla andra, går upp och ned under dygnets timmar. Så jag räknar inte med att jag bara har 2 hektokilo kvar till mitt delmål som ska vara uppnått 31 augusti. Jag har satt upp ett mål på 70 kg till den 31/8. Jag belönar mig med ett par nya hörlurar om jag klarar det. :-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej. :-) Jag är 22 år, bor i Sthlm. Mina intressen är kost, hälsa, musik och böcker. Bloggen handlar om min viktresa från 72 till 65 kg. Jag hoppas att du finner något av intresse. Maila mig gärna på angelika.blyhagen@gmail.com vid frågor/synpunkter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards